خودرو

بررسی فراری Purosangue: V12 SUV که فکر می‌کند یک ابرخودرو است

بررسی فراری Purosangue: V12 SUV که فکر می‌کند یک ابرخودرو است

چه خوب است

  • عملکرد شگفت انگیز
  • یادداشت موتور عملیاتی
  • بازیگرتر از سایر خودروهای شاسی بلند اسپرت

چیزی که خیلی خوب نیست

  • به مراتب گرانتر از Urus یا DBX
  • اطلاعات سرگرمی یک آشفتگی است
  • صندلی‌های عقب و صندوق عقب به اندازه گزینه‌های جایگزین عملی نیستند

Wowscore: 9/10

آیا فراری Purosangue ماشین خوبی است؟

این فراری Purosangue است، و کمی شبیه کیک یافا است. جنگ‌هایی بر سر این که آیا یافای قدرتمند کیک است یا بیسکویت، درگرفته‌اند، و نبردهای مشابهی در زمان تصمیم‌گیری درباره اینکه Purosangue یک SUV است یا خیر، رخ می‌دهد.

واقعیت این است که در حالی که فراری قسم می خورد که Purosangue یک SUV نیست، اما ویژگی های بارز بسیاری را با آنها به اشتراک می گذارد – چهار چرخ متحرک، ارتفاع سواری بالا، بدنه پنج درب عملی و حتی برخی از نشانه های خاموش بودن. جاده مانند سیستم تعلیق قابل تنظیم. از سوی دیگر، بسیاری از SUV ها موتور 6.5 لیتری V12 را در زیر کاپوت خود دارند…

برای اهداف ما، ما Purosangue را به عنوان یک SUV به حساب می‌آوریم و با جایگزین‌هایی مانند لامبورگینی Urus، BMW X6 M، Aston Martin DBX و آلفا رومئو Stelvio Quadrifoglio.

Purosangue فوراً به عنوان یک فراری قابل تشخیص است – مخصوصاً به دلیل وجود جفت نشان اسب های پرش در جلو. شبح جالبی دارد – جعبه‌ای کمتر از برخی خودروهای شاسی‌بلند، و بیشتر شبیه به خودروهای کوپه‌ای مانند BMW X6 است. همچنین مملو از جزئیات جالب است. در اینجا هیچ دریچه تقلبی یا لوله اگزوز کاذب پیدا نمی‌کنید – همه چیز کاربردی است و برش‌ها و چین‌های خنک بدنه برای جریان هوا بهینه طراحی شده‌اند.

چرخ‌ها 22 اینچ در جلو و 23 اینچ در عقب هستند و برای حداکثر قدرت توقف بدون محو شدن، ترمزهای کربن سرامیکی استاندارد را پوشش می‌دهند. البته، از آنجایی که یک فراری هستید، می توانید ظاهر خارجی را مطابق میل خود تغییر دهید – مدلی که ما آزمایش کردیم تقریباً 40000 پوند تزئینات اختیاری فیبر کربنی در سطح بیرونی و داخلی داشت.

در داخل، Purosangue مانند ورقه ای از طراحی فراری است که روی یک اسکلت عملی کشیده شده است. طراحی بسیار جالب است و مواد همگی مجلل هستند، اما با سطل های درب بزرگ، جعبه دستکش مفید و حتی چند جا لیوانی بزرگ به طرز شگفت انگیزی کاربردی است.

راننده و مسافر هر دو نمایشگرهای مخصوص به خود را دارند، اگرچه باید گفت که نرم افزار و رابط ها به اندازه بقیه ماشین کاملاً مهندسی نشده اند. هر چهار سرنشین در یک صندلی اسپرت با قابلیت تنظیم برقی می‌نشینند که بسیار راحت و بسیار پشتیبانی می‌کند – ایده‌آل برای پیچ‌های سریع. حتی فضای مناسبی در داخل وجود دارد، با یک چکمه قابل استفاده و فضایی در صندلی‌های عقب برای بزرگسالان.

اما نکته اصلی Purosangue نحوه رانندگی آن است. این باعث می‌شود که اکثر شاسی‌بلندهای اسپرت دیگر کمی احساس مرده بودن و عدم واکنش نشان دهند – فراری وزن خود را بهتر از هر جایگزین دیگری پنهان می‌کند و واکنش موتور 6.5 لیتری V12 شگفت‌انگیز است. سر و صدا نیز همینطور است، که مخصوصاً در مقایسه با موتور نسبتاً خاموشی که از موتورهای جایگزین توربوشارژ دریافت می‌کنید، بالستیک است.

از آنجایی که یک فراری هستید، باید کمی بیشتر از آن ماشین‌ها حواس تان به این باشد – در هوای خیس بسیار بازیگوش است، و وقتی کنترل پایداری خاموش است، واقعاً خاموش است، بنابراین بدون شبکه ایمنی اما همه اینها به احساس لذت ناب رانندگی می افزاید.

چرا همه بررسی‌های فراری خود را در YouTube اینجا بررسی نکنید، یا ببینید که بهترین سوپراسپرت‌های موجود در فروش چه هستند. همچنین می‌توانید از Carwow برای فروش ماشین قدیمی خود استفاده کنید – بله، حتی می‌توانید فراری را بفروشید – وقتی زمان تعویض ماشین فرا رسید.

فراری Purosangue چقدر است؟

ferrari purosangue 2024 sideprofile.jpg?auto=format&cs=tinysrgb&fit=crop&h=&ixlib=rb 1.1

قیمت‌ها از 313000 پوند شروع می‌شود، که بسیار بیشتر از چیزی است که برای استون مارتین DBX یا لامبورگینی اوروس نیاز دارید. و از آنجایی که یک فراری هستید، قیمت فقط یک طرفه می شود – تخفیفی نخواهید یافت، اما لیست طولانی از وسایل اضافی اختیاری پیدا خواهید کرد که می توانید پولی را که به سختی به دست آورده اید خرج کنید. مدلی که ما در ویدیوی بالا آزمایش کردیم بیش از 430000 پوند قیمت داشت.

عملکرد و راحتی رانندگی

ferrari purosangue 2024 front343.jpg?auto=format&cs=tinysrgb&fit=crop&h=&ixlib=rb 1.1

قابل زندگی در روز، اما Purosangue در جاده‌ای پرپیچ و خم زنده می‌شود

در شهر

بیشتر از هر فراری دیگری، Purosangue احتمالاً خود را به عنوان یک راننده روزانه تحت فشار قرار می‌دهد، و بنابراین باید بیش از آن‌که فقط در شهر قابل تحمل باشد. خبر خوب این است که کاملا قابل عبور است. برجستگی‌های بزرگ‌تری را در کابین احساس می‌کنید – جایگزین‌هایی با سیستم تعلیق بادی، مانند بنتلی بنتایگا، راحت‌تر هستند – اما Purosangue کاملاً قابل تحمل است و شما نیازی به آن ندارید. از اینکه نمی تواند از سنگین ترین سرعت گیرها عبور کند، وحشت کنید.

دایره چرخش بسیار بزرگ است اما فرمان چهار چرخ به صورت استاندارد تعبیه شده است به این معنی که بدتر از هر SUV بزرگ دیگری نیست، و واکنش موتور و گیربکس به اندازه‌ای خطی است که نمی‌بینید با سرعت‌های پایین هم در حال پریدن با خرگوش هستید.

در بزرگراه

به محض لغزش روی Purosangue به مقداری خودکنترلی واقعی نیاز دارد – اگر هیچ چیز دیگری، صرفاً برای موتور تولید شده توسط آن موتور عظیم 6.5 لیتری V12. با 765 اسب بخار و گشتاور 716 نیوتن متر، بدیهی است که هنگام پیوستن به ترافیک سریع یا سبقت گرفتن قاطع، برای سرعت مشکلی نخواهید داشت – در واقع، ممکن است این مشکل در تلاش برای نگه داشتن خود در زیر حد مجاز باشد.

جاده‌های سریع‌تر مانند این بار دیگر نشان می‌دهند که جایگزین‌های سیستم تعلیق بادی راحت‌تر هستند، اما Purosangue واقعاً جای بدی برای نشستن نیست، با سیستم تعلیق در نرم‌ترین حالت خود و یک صندلی اسپرت بسیار راحت پیچیده شده است. در اطراف شما. تا زمانی که با پر کردن هر 200 یا بیشتر مایل مشکلی ندارید، یعنی…

در جاده ای پرپیچ و خم

این جایی است که فراری Purosangue جان می گیرد. این حس مسابقه ای را دارد که از یک فراری انتظار دارید، با فرمان بسیار ارتباطی و تمام عملکرد آن موتور شگفت انگیز. برخلاف مدل‌های توربوشارژر، که قدرت موتور در یک چرخش عالی به دست می‌آید، Purosangue آن را به آرامی در سراسر محدوده دور ارائه می‌کند و شما را تشویق می‌کند تا بالاترین دورها را برای بیشترین قدرت – و بهترین صدا دنبال کنید.

اگرچه سنگین است – بیش از دو تن – و مرکز ثقل بالاتر مربوط به یک SUV است، اما همچنان بسیار خوب می پیچد و کاملا صاف می ماند. فیزیک فقط در صورتی به کار می‌آید که واقعاً آن را به گوشه‌ای بچسبانید، در نتیجه بینی شروع به باز شدن می‌کند.

سیستم چهار چرخ متحرک فراری با سایر سازندگان متفاوت است و Purosangue در بیشتر موارد یک خودروی دیفرانسیل عقب است. در هر دنده بالاتر از پنجم، منحصراً در عقب است. این به همراه لاستیک‌های بسیار نرم و نرم به‌عنوان استاندارد به این معنی است که باید حواس‌تان به خودتان باشد، به‌ویژه اگر در هوای خیس رانندگی می‌کنید، زیرا Purosangue از بیرون آمدن دم خود خوشحال است.

البته شما هم می‌توانید این کار را عمداً انجام دهید – و به کمک یک سیستم کنترل پایداری می‌آید که وقتی می‌گوید خاموش است، در واقع کاملاً خاموش می‌شود.

فضا و کاربردی

ferrari purosangue 2024 reardoors.jpg?auto=format&cs=tinysrgb&fit=crop&h=&ixlib=rb 1.1

جادارترین فراری – اما جایگزین های اسپرت هنوز فضای بیشتری دارند

فراری Purosangue اولین خودروی چهار در فراری است و تا حدودی کاربردی‌ترین خودرو است. صندلی‌های جلو ممکن است بسیار اسپرت، حجاری‌شده و پشتیبانی‌کننده باشند، اما با درجات مختلف تنظیم برقی راحت‌تر می‌شوید. شما حتی می توانید مانند یک SUV سنتی بلند بنشینید که در فراری بسیار عجیب است.

حتی مقدار خوبی از فضای ذخیره سازی در جلو وجود دارد. جعبه دستکش بزرگ، لیوان‌ها بزرگ است و سطل‌های درب می‌توانند یک بطری بزرگ آب را در خود جای دهند. همچنین فضایی در زیر بغل با چند پورت USB-C و یک سوکت 12 ولت وجود دارد که برای دور نگه داشتن گوشی شما از خطرات ایده آل است.

فضا در صندلی‌های عقب

قسمت عقب Purosangue دقیقاً دو نفره است، زیرا یک کنسول مرکزی بزرگ در وسط وجود دارد. این مسافران فضای مناسبی برای زانوها و پاهای خود دارند، اگرچه مسافران قد بلند فضای سر را محدود می‌کنند. این صندلی‌ها به‌صورت الکتریکی نیز تنظیم می‌شوند، اگرچه نمی‌توانید مانند برخی SUV‌های لوکس، آنها را تا آخر خم کنید.

چند لیوان در وسط، به‌علاوه زیربغل دیگری با درگاه‌های USB-C برای گرفتن تلفن وجود دارد. حتی شیشه‌های عقبی خواهید داشت که تمام مسیر را پایین می‌آورند و به طرز تکان‌دهنده‌ای، ISOFIX به نصب ایمن صندلی کودک اشاره می‌کند.

فضای بوت

کمک هاچ‌بک Purosangue فضای 470 لیتری را در خود پنهان می‌کند که در مقایسه با اکثر فراری‌ها بسیار جادار است. با این حال، هنوز هم در مقایسه با لامبورگینی اوروس 616 لیتری و استون مارتین DBX 632 لیتری از نظر ظرفیت پایین است.

صندلي‌هاي عقب حتي براي حمل اقلام طولاني‌تر تا مي‌شوند، اگرچه ابتدا بايد يک جداکننده را جدا کنيد – که بعداً نمي‌توان آن را در اتومبيل نگه‌داري کرد – و منتظر يک سن مطلق بمانيد تا پشتي‌ها به صورت برقي جمع شوند. حتی در این صورت، کنسول وسط عقب در جای خود باقی می‌ماند، بنابراین شما یک کف کاملاً صاف ندارید.

سبک داخلی، اطلاعات سرگرمی و لوازم جانبی

ferrari purosangue 2024 interior.jpg?auto=format&cs=tinysrgb&fit=crop&h=&ixlib=rb 1.1

داخلی با فناوری پیشرفته عالی به نظر می‌رسد – اما با اطلاعات سرگرمی وحشتناک، طراحی شلوغ و برخی از انتخاب‌های متریال عجیب خراب شده است

داخل Purosangue بسیار جالب به نظر می رسد – راننده و مسافر “منطقه” متمایز خود را دارند و حتی هر کدام یک نمایشگر دارند. برای راننده، آن صفحه به عنوان ابزار، رایانه سفر و سرگرمی عمل می‌کند، در حالی که مسافر می‌تواند از صفحه نمایش خود برای کنترل آب و هوای خودرو، استریو یا صرفاً منعکس‌کردن شماره‌گیرهای راننده استفاده کند تا بتواند ببیند چه اتفاقی می‌افتد.

خوشه ابزار کاملا دیجیتال ظاهر خوبی دارد و یک دور شمارنده دیجیتالی را در حالت استاندارد نشان می‌دهد که بهترین عملکرد را دارد. فراری شامل اپل کارپلی و برای اولین بار اندروید اتو بود، اما اینها درست در وسط صفحه نمایش داده می شوند و به طور جدی زشت به نظر می رسند. به علاوه، آنها دور شمارنده را نادیده می گیرند. چقدر ناامید کننده.

چیزی که آزاردهنده تر است فرمان است. این با کنترل بارگذاری شده است، و همه آنها خیلی خوب کار نمی کنند. در حال حاضر، ما به فراری عادت کرده ایم که نشانگرها، چراغ ها و کنترل های برف پاک کن را به جای روی ساقه ستون ها روی چرخ قرار دهد – استفاده از آن هنوز ناخوشایند است و چرخ را بسیار شلوغ می کند. اما Purosangue با پدهای حساس لمسی بدی که برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی استفاده می‌شود، جلوتر می‌رود – استفاده از آنها، به‌ویژه در حین حرکت، دشوار است.

بهتر خواهد بود اگر کنترل‌های داخلی بیشتری از کنترل‌های تهویه مطبوع در مرکز الگوبرداری شوند، که بخشی فیزیکی هستند، بخشی حساس به لمس هستند و از یک صفحه مخفی واقعاً زیبا برای انجام تنظیمات استفاده می‌کنند.

کیفیت ساخت داخلی، در عین حال، دوست‌داشتنی است، با مواد مجلل در همه جا استفاده می‌شود – اگرچه چند تکه دوخت نامفهوم شما را به یاد وضعیت ساخت دست ماشین می‌اندازد. با این حال، مقدار زیادی پلاستیک مشکی پیانو وجود دارد، که زمان زیادی طول نمی کشد تا اثر انگشت و حتی خراشیده شدن آن بسیار طول بکشد، و به سرعت ظاهر داخل خودرو را خراب می کند.

MPG، انتشار و مالیات

مصرف سوخت و انتشار CO2 برای فراری Purosangue قطعا در قلمرو سوپراسپرت است. به طور رسمی، سرعت 16.3 مایل بر کیلوگرم را انجام می دهد، اگرچه ما متوجه شدیم که این رقم اغلب تک رقمی است. این بدان معناست که حتی با یک مخزن سوخت عظیم 100 لیتری، شما هر چند صد مایل را پر خواهید کرد.

در همین حال، انتشار گاز دی‌اکسید کربن 393 گرم در کیلومتر است – اگرچه Purosangue هرگز یک خودروی شرکتی واقع‌گرایانه تولید نمی‌کرد. حقیقت این است که اگر بتوانید قیمت بالای 300000 پوند را بپردازید، هزینه های جاری واقعاً اهمیت چندانی ندارد.

سؤالات متداول Ferrari Purosangue

چه تعداد فراری Purosangue ساخته خواهد شد؟

فراری مایل است که Purosangue را به یک خودروی بازار انبوه تبدیل نکند و آن را در سطح انحصاری مشابهی با ابرخودروهای خود نگه دارد. در نتیجه هر سال فقط چند هزار تولید می کند که منجر به لیست انتظار طولانی برای برخی از خریداران می شود.

آیا فراری Purosangue برقی است؟

خیر. برخلاف بسیاری از SUV های سریع، که از EV یا پیشرانه های هیبریدی استفاده می کنند، Purosangue دارای یک V12 تنفس طبیعی است. موتور بدون کمک برقی.

فراری Purosangue چقدر سریع می‌رود؟

عدد مورد نظر شما 0-60 مایل در ساعت در 3.3 ثانیه و حداکثر سرعت 193 مایل در ساعت است.

به‌دنبال یک ماشین اسپرت جدید هستید؟ جدیدترین مدل‌های موجود از طریق carwow را مقایسه کنید، جایی که می‌توانید تخفیف‌های خوبی را در مورد مدل‌های دست دوم نیز بیابید. اگر می‌خواهید ماشین خود را به‌صورت آنلاین بفروشید، می‌توانید این کار را با ما نیز به آسانی انجام دهید. مراحل.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا